Susu Kambing Untuk Warga Emas

Kesibukan dengan waktu kerja dan rutin untuk menjaga keluarga tak menghalang diriku mengirimkan sesuatu buat ibu di kampung sebagai tanda ingatan..

tertarik dengan kopi yang mengandungi susu kambing kurma di dalam, terkenang ibu di kampung setiap pagi tak miss bancuh kopi hitam kegemarannya cecah dengan biskut lutut.

tengok harga pun tak mahal. lebih dari berbaloi. RM35.90 sahaja sekotak. aku terus beli dan pergi pejabat pos mengeposkan lazzcafe kepada ibu tercinta

ku tulis sepucuk surat

“mak minum la kopi ni. elok sikit dalam ada susu kambing.

sayang mak,”

(maaf mak anak mu ini tak pandai menulis kata-kata sweet. )

aku pun pos.

 

seminggu berlalu..

mak senyap..takde khabar berita..

(pos tak sampai lagi ke? bisik hatiku)

aku terus hubungi ibu tercinta.. kedengaran suara ibu :

“terima kasih.. elok kopi yang kau bagi ni.. kurang dah gout mak. badan mak ringan . sedap kopi tu. mana kau jumpa? mak nak lagi ”

ibu terus masuk topik. hehe alhamdulillah.. walaupun anak mu jarang pulang.. ada juga sesuatu yang dapat dihadiahkan dari jauh

kedengaran suara ibu gembira dan cergas sekali..

nampaknya dapat lah aku makan makanan kegemaran balik nanti. gout mak dah pulih..hihi..

 

testimoni lazz warga emas

 

Comments